Header Ads

Forex XM
  • "Derhakanya Aku Sebagai Seorang Isteri" - Luahan Isteri Menyesal Sering Hancurkan Hati Suami



    Derhaka nya aku sebagai seorang isteri

    Saya ingin meluahkan isi hati sy..sy adalah seorang isteri  dan juga ibu kepada seorang anak..

    Tapi saya memang saya memang gagal menjadi isteri yang baik kepada suami saya...Saya tak tahu macam mana sy ingin luahkan. Dalam hati saya ni saya tak pernah berpuas hati dengan suami saya. Apa saja yang suami saya lakukan tak kena di mata saya.

    Saya selalu bebelkan dia. Bila dah tahap kemarahan memuncak saya akan cakap macam2 kat suami saya. Saya pernah juga memaki hamun dengan pelbagai perkataan yang tak dapat saya tuliskan di sini. Saya tahu apa yang saya lakukan amatlah berdosa. Memang ada keinginan untuk minta maaf. Tapi tidak terucap. Saya jadi terlampau ego. Suami tidak membantah. Dia just diam. Bila di Tanya kenapa diam ,dia cakap tak mau burukkan lagi keadaan.

    Saya marah dia depan kawan2 dia pun dia buat macam tak ape yang berlaku
    Saya selalu menolak bila suami ajak bersama.Dia ada tanya saya, saya ada orang lain ke. Saya jawap ye. Tapi hakikatnya saya tak pernah curang.  Kadang2 saya halau dia tidur ruang tamu. Dan kadang2 saya tak benarkan dia tidur atas katil. Dia tak membantah. 

    Suami ada Tanya siap yang paling saya sayang. Saya cakap saya sayang mak ayah saya & adik beradik saya..Tapi dia cakap abg sayang sangat2 kat ayang. Lebih dari orng lain.

    Saya tak thu kenapa saya jadi marah sangat kat suami. Nak kata dia tak bagi nafkah kat saya, dia tak macam tu..Sebab kad ATM dia saya pegang. Suami ada buat partime..duit tu pun di serahkan pada saya..Ape yang sy Nampak hanya keburukkan suami..
    Yang selalu bermain di pikiran saya
    1)   Kenapa suami aku tak hensem
    2)   Kenapa suami aku tak kaya
    3)   Kenapa suami aku tak macam org lain

    Sedangkan kalau ikutkan dia bukan nya ketegori hodoh sangat,dia just biasa2 aje..dia kerja, ada gaji tetap boleh belikan sy keta sume..dia ok ngn saya..tp bila tengok dia hati jadi bengkek..

    Saya selalu minta cerai. Tapi dia buat tak tahu aje..dia layan saya macam tak ada apa yang berlaku..kalau orang tengok suami saya mesti dia orang pikir saya guna2kan suami saya..hakikat nya saya takkan buat kerja yang menyekutukan allah..

    Bantulah saya..saya perlukan nasihat sangat2..tapi sy tak thu nak luahkan pada siapa.. Saya nak jadi isteri yang baik..

    Makan minum dia memamg saya jaga tapi hati dia saya memang tak jaga..Saya langsung tak respect pada suami saya..

    Dalam hati saya, saya tahu takkan bau syurga kalau saya tak berubah. Bila bersendirian memang saya ada terpikir untuk meminta maaf pada suami. Tapi bila berdepan dengan dia, ego saya menebal..

    RosMerahHati

    No comments

    Post Top Ad

    Post Bottom Ad