Elyana Mengamuk, Nak Ludah Orang Yang Kurang Ajar Dengannya


Kini sudah ramai yang mengetahui tentang penderitaan yang dialami oleh penyanyi Elyana yang disahkan menghidap penyakit kanser limfoma tahap 4.

Kisah penyakit kanser yang dialami ini telah diumumkan sendiri oleh Elyana ketika penyingkirannya di pentas Gegar Vaganza musm ke empat, tahun lalu.

Selepas berita itu tersebar, Elyana terus menjadi tumpuan ramai pihak yang memberi sokongan kepada nya untuk melawan penyakit kanser itu.

Tidak hanya berdepan dengan kesakitan rawatan penyakitnya itu, Elyana juga menghadapi dugaan lain apabila ada segelintir orang ramai yang dilihat sering mengecamnya dan menambah derita dialaminya.

"Kepada Binatang, Mohon Jangan Follow Aku"

Elyana meluahkan kemarahannya itu melalui Instastorynya, semalam. Antaranya adalah amaran keras dibuat kepada sesetengah pihak supaya tidak follow nya di laman sosial itu.

Ini kerana, menurutnya, ada segelintir pengikut yang ‘memijak kepalanya’ sehingga membuatkan Elyana hilang kesabaran.

Tambah ibu anak satu ini, adakalanya dia boleh bersabar dengan kerenah pengikut sebegitu, namun kadangkala kesabarannya itu boleh hilang juga.

"Ludah Muka Orang Biadap"

Kemarahan Elyana juga dilihat meluap-luap apabila mengatakan dia seperti ingin meludah mana-mana follower yang biadap terhadapnya.

Jika diikutkan, sebelum ini pun, ada netizen yang tanpa rasa bersalah mempersoal tindakan Elyana tidak bertudung walaupun sudah disahkan sakit kanser.

"Nak Tunjuk Bagus, Pergi Tunjuk Dekat Ibu Bapa"

Elyana juga sempat memberi pesanan sinis sekiranya mereka ini ingin tunjuk bagus sila berbuat demikian kepada ibu bapa mereka.

Ini luahan hati Elyana:

"Kepada binatang kurang ajar, mohon jangan follow aku. Sebab ada hari aku boleh sabar. kau pijak macam mana pun kepala aku, aku boleh sabar. Tapi ada hari aku tak boleh sabar. Masa tu kau jangan tanya aku kenapa"

"Oh yes aku sakit kanser, tapi bukan bermakna aku tak boleh ludah kat muka korang yang biadap"

"Janganlah kurang ajar sangat. Kita ni semua manusia, SAMA! Kalau rasa nak tunjuk bagus, pergi tunjuk kat mak bapak kau. Jangan tunjuk kat aku pasal aku tak heran langsung.

"Aku bukan tong gas, aku pun manusia"


Ujarnya lagi, dia juga manusia yang sudah tentu mempunyai hati dan perasaan seperti orang lain dan tak usahlah bersikap biadap terhadapnya.

Sabarlah Elyana, biasalah sebgai artis memang wajib ada yang tak suka dan haters. - Berita Memey

Sumber: IG Elyana / Oh Bulan

Related Posts

Elyana Mengamuk, Nak Ludah Orang Yang Kurang Ajar Dengannya
4/ 5
Oleh